سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و یکى از یاران خود را فرمود : ] بیش در بند زن و فرزندت مباش که اگر دوستان خدایند ، خدا دوستانش را ضایع ننماید ، و اگر دشمنان خدایند ، ترا غم دشمنان خدا چرا باید ؟ [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 88 آذر 25 , ساعت 5:57 عصر

مضررات کشیدن قلیان

 

 هم اکنون سالانه 5 میلیون نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات، جان خود را از دست می ‌دهند که با ادامه ی این روند تا 20 سال آینده تعداد قربانیان به 10 میلیون نفر در سال می ‌رسد ازجمله راههای استعمال دخانیات استفاده از قلیان بوده که درجنوب شرقی آسیا و خاورمیانه رواج دارد و مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه، قلیان یکی از وسایل تفریحی رایج در ایران است .

ادامه مطلب...

شنبه 88 آذر 21 , ساعت 6:34 عصر

9 دشمن زندگی زنا شویی از دیدگاه روانشناسی ازدواج

 

 

برای اینکه زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم، لازم نیست که بیخودی به دنبال راه های معجزه آسا باشیم. ضمن اینکه باید بدانید که خوشبختی در زندگی زناشویی و داشتن یک زندگی زناشویی موفق بعد از ازدواج، هیچ ارتباطی به رویاپردازی و ایده آل نگری نداشته و در عین حال چیزی نیست که بدون هیچگونه تلاش و اراده ای، تحقق بپذیرد. پس لازم است بدانید که اگر واقعا قصد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان را دارید، یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام بدهید، شناسایی عوامل مخرب در زندگی است که ما در این مطلب از آن ها با نام دشمن زندگی زناشویی یاد می کنیم و قصد داریم تا 9 مورد از آن ها را در ادامه ی مطلب بیاوریم. البته هر کدام از شما ممکن است به فراخور شرایط زندگی خودش، بخواهد به این موارد، مورد دیگری نیز بیفزاید.

ادامه مطلب...

شنبه 88 آذر 21 , ساعت 6:12 عصر
آیت‌الله نوری همدانی در حمایت از رهبر معظم انقلاب شعار سر داد

 

 

امام ما کوثر است دشمن او ابتر است

خبرگزاری فارس:حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دفتر خود و در حمایت از رهبر معظم انقلاب شعار سر داد و همگان را به تکرار این شعار ها دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید امروز همزمان با تجمع اعتراض آمیز اساتید، فضلا و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور، در جمع دیدار کنندگان وی، شعار حمایت از رهبر انقلاب سر داد.
در این دیدار که شماری از پرسنل نیروی انتظامی سراسر کشور حضور داشتند،‌ حضرت آیت الله نوری همدانی شعارهایی در حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی سر داد و گفت: امام ما کوثر است دشمن او ابتر است. این مرجع تقلید بعد از سر دادن این شعار همه حضار را به تکرار آن دعوت کرد و ادامه داد: خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است.
حضار نیز در تبعیت از این مرجع تقلید شعارهای مطرح شده از سوی وی را تکرار کردند.
گفتنی است،‌ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما تصاویر مربوط به شعارهای حضرت آیت الله نوری همدانی در حمایت از رهبر معظم انقلاب را پخش کرد.
شایان ذکر است، حضرت‌ آیت الله نوری همدانی در سخنانی امروز اقدام توهین آمیز گروهی فریب خورده در هتک حرمت ساحت حضرت امام خمینی (ره) را محکوم کرد


جمعه 88 آذر 20 , ساعت 12:22 عصر

ترنم رحمت

 

 

امام باقر ( ع ) فرمودند : سخن و حدیث ما دلها را زنده می کند .

پاداش وضو برای نماز مغرب و صبح

امام کاظم ( ع ) فرمود: هر که برای نماز مغرب وضو گیرد ، این وضوی او کفاره ی گناهان پیش آمده در آن روز است به جز گناهان کبیره و هر که برای نماز صبح وضو گیرد این وضوی او کفاره ی گناهان او در آن شب است به جز گناهان کبیره.

پاداش مسواک زدن

امام ضادق ( ع ) فرمود: در مسواک زدن دوازده ویژگی باشد : سنت و شیوه پیامبر ( ص ) ، پاکیزه کننده دهان ، روشنی بخش دیده است ، خدای مهر ورز را خرسند سازد ، دندان را سپید گرداند ، از کرم خوردگی دندان جلوگیری کند ، لثه را محکم سازد ، اشتها آور غذا است ، بلغم را از بین می برد ، حافظه را افزون کند ، نیکی ها را دو چندان نماید و فرشتگان به آن شادمان گردند.

امام صادق ( ع ) روایت نموده که امام باقر ( ع ) فرمود: اگر مردم از فایده های مسواک زدن آگاهی یابند ، شب هنگام آن را همراه خویش به رختخواب می برند .

 پاداش ناخن گرفتن و کوتاه کردن سبیل 

امام صادق ( ع ) از پدرانشان روایت نموده که پیامبر اکرم ( ص ) فرمود: هر که در روز جمعه ناخن هایش را بگیرد ، خداوند گرامی و بزرگ ، درد را از انگشتانش در آورد و درمان را به آن وارد آورد .

پیامبر خدا ( ص ) فرمود : هر که ناخن هایش را در روز شنبه و یا پنج شنبه بچیند و سبیلش را کوتاه کند ، از درد دندان و درد چشم در امان بماند .

 

پاداش آن کس که نماز های پنجگانه را به جا آورد و

 بر پا دارد و بر وقت هایش مواظبت کند  

ابان گوید : امام صادق ( ع ) فرمود : ای ابان ! هر که این نماز های پنجگانه واجب را بر پا دارد و بر وقت هایش مواظبت نماید ، خداوند را در روز رستاخیز در حالی دیدار کند که او را از جانب خداوند پیمانی باشد و خدا او را به سب آن پیمان به بهشت در آورد و هر که در وقت هایش نماز را بر پا ندارد ، پس او را چنان باشد که اگر خدا خواهد او را ببخشاید و چون خواهد او را عذاب کند .

پاداش آن کس که با اذان و اقامه نماز گزارد

امام علی ( ع ) فرمود : هر که با اذان و اقامه نماز را به جا آورد ، پشت سر صفی از فرشتگان نماز گزارده که دو طرفش به چشم نیاید و هر که با اقامه ی تنها نماز گزارد ، پشت سر فرشته ای تنها نماز گزارده است .

مفضل بن عمر گوید : امام صادق ( ع ) فرمود : هر که با اذان و اقامه نماز را به جا آورد ، پشت سر او دو صف از فرشتگان نماز را به جا آوردند و هر که با اقامه بدون اذان نماز را به جا آورد پشت سر او یک صف از فرشتگان نماز گزارند . عرض کردم در ازای هر صف چقدر است ؟ امام ( ع ) فرمود : کوتاه ترین آن میانه مشرق و مغرب و بلند ترین آن میانه آسمان و زمین است .

پاداش آن کس که رکوعش را کامل به جا آورد

سعید بن جناح گوید : در خدمت امام باقر ( ع ) در منزل ایشان در مدینه بودم که امام سخن آغاز نموده که هر که رکوع خویش را کامل به جا آورد ، وحشت در قبرش وارد نشود .

پاداش آن کس که نماز صبح را در اول وقت به جا آورد

اسحاق بن عمار گوید :  به امام صادق ( ع ) عرض کردم : ای ابا عبداللله ! مرا از فضیلت مندترین وقت نماز صبح آگاه ساز . امام ( ع ) فرمود : هنگام طلوع فجر ؛ چرا که خداوند فرازمند در قرآن می فرماید : « ان القران الفجر کان مشهودا » ( اسراء آیه 78) مراد این است که فرشتگان روز و فرشتگان شب نماز صبح را می نگرند ؛ پس چون بنده نماز صبح را هنگام طلوع فجر به جا آورد این نماز دو بار برای او نوشته شود ؛ هم فرشتگان شب آن را می نویسند و هم فرشتگان صبح .  


دوشنبه 88 آذر 16 , ساعت 1:52 عصر

 

روش صحیح مطالعه و یادگیری

 

 

با سلام فکر کنم دنبال یک فرمول خاص یا راه حل خاص برای مطالعه و داشتن تمرکز برای کارهای روزمره که بخشی از اون مطالعه میشه می گردی .انصافا این همه تویه منابع غربی گشتی سری به منابع دینی و اسلامی هم زدی ببینی آیا این اسلامی که میگن دین کاملی هست برای این مطلب چاره ای اندیشیده یا خیر؟

من ابتدا جزئی از اون را ذکر می کنم ولی قول میدهم به صورت کامل به این موضوع بپردازم . 

1- اولین مطلب در مورد کارهایی هست که ما انجام میدهیم و به صورت ناخودآگاه روی هوش خود تاثیر منفی می گذاریم من جمله فکر کردن های بی مورد در مورد مسائل که در گذشته بوده و یا در آینده می باشد و هنوز اتفاق نیافتاده است. به عنوان اولین کار باید سعی کنیم هر کاری که می خواهیم انجام بدهیم فرقی نمی کنه هر کاری فقط و فقط به همون کار فکر کنیم و حواسمون به جای دیگه نره

2 - دومین اینه که از مسائل مذهبی دور نشیم به دستورات اسلام عمل کنیم مثلا نمونه ی بارز اون خوانده قرآن ، نگاه نکرده به نامحرم ، نماز خواندن چون در این شرایط ذهن به نور اصلی که همان خداوند باری تعالی هست وصل شده و ذهن اون به همون اندازه ای که در اون لحظه توجه داره از اون نور بهره کافی را میبره.

و در آخر به طور مثال خواندن آیت الکرسی و دعای مطالعه برای تقویت ذهن بسیار در اسلام تجویز شده است که اگر یک کمی دست از صحبت های اطرافمان بر داریم و واقعا امتحان کنیم ببینیم این چیز هایی که اسلام گفته چقدر اون به درد می خوره و اگر هم به این نتیجه رسیدیدم به صورت کامل به دستورات اون عمل کنیم و به دوستان و اطرافینمان هم پیشنهاد کنیم و در آخر مطلب کوتاهی در مورد تقویت ذهن پیدا کردم که علاقه مندان میتونن مطالعه کنن .

ادامه مطلب...

شنبه 88 آذر 14 , ساعت 3:37 عصر

اسرار آفرینش و فلسفه احکام

 

جهت نامیدن آسمان ، به آسمان و دنیا به دنیا و آخرت به آخرت

و وجه نامگذاری حضرت آدم به آدم و حواء به حواء

ادامه مطلب...

شنبه 88 آذر 14 , ساعت 2:31 عصر
در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین
گروه آشیانه، سایت موساد را غیر فعال کرد

خبرگزاری فارس: سایت موساد ، یکی از بزرگترین سایت‌های رژیم صهیونیستی توسط گروه آشیانه ، DOWN (غیر فعال) شد.

 

 

ادامه مطلب...

شنبه 88 آذر 14 , ساعت 2:24 عصر
ماجرایی که حجاریان عکس آن را می‌گوید

خبرگزاری فارس: من می خواستم کار رو تموم کنم. می خواستم اون مزدور رو بکشم ... ولی وقتی بچه خودش رو به دست گرفت و کرد سپر بلای خودش، شوکه شدم و دستم به ماشه نرفت.

 

 
شنبه 88 آذر 14 , ساعت 2:2 عصر
با انتشار بیانیه‌ای؛
"جنبش سبز علوی " اعلام موجودیت کرد

خبرگزاری فارس: تشکلی با نام جنبش سبز علوی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

 

 
شنبه 88 آذر 14 , ساعت 12:43 صبح

 

ترنم رحمت

امام باقر ( ع ) فرمودند : سخن و حدیث ما دلها را زنده می کند .

 

پاداش آن کس که « لا اله الا الله » بگوید

1- پیامبر اکرم ( ص ) فرمود: خداوند گرامی و بزرگ به موسی بن عمران ( ع ) فرمود : ای موس !اگر آسمان ها و ساکنان آن در پیشگاه من هستند و زمین های هفت گانه در یک کفه و « لا اله الا الله » در کفه ای دیگر باشد ، « لا اله الا الله » از کفه ی دیگر سنگین تر آید . 

2- پیامبر اکرم ( ص ) فرمود : دو چیز موجب دو چیز دیگر است ، هر که جان سپارد در حالی که به یگانگی خداوند گواهی داده باشد به بهشت در آید ؛ و هر که جان سپارد در حالی که به خداوند شرک آورده باشد به دوزخ در آید . 

3- به راستی ، « لا اله الا الله » در زندگی مومن و مرگش و هنگامه ی برانگیخته شدنش همدم اوست . پیامبر اکرم ( ص ) فرمود که جبرئیل گفت : ای محمد ! ای کاش می دیدی که هنگام بر اتگیخته شدن در رستاخیز یکی با روی سپید ندا در دهد :                    « لا اله الا الله و الله اکبر » و دیگری با رویی سیاه فریاد بر آورد : ( وای بر ما ! تباه شدیم . )

4- پیامبر اکرم ( ص ) فرمود : هر که « لا اله الا الله » گوید ، درختی از یاقوت سرخ برای او در بهشت کاشته شود که رویشگاه آن در مشکی سپید باشد که شیرین تراز عسل و سپید تر از برف و خوشبو تر از مشک است .

 پاداش هر آنکه صد بار« لا اله الا الله » گوید

1- امام صادق ( ع ) فرمود : هر که هنگام رفتن به رختخواب ، صد بار« لا اله الا الله » گوید ، خداوند خانه ای در بهشت بنا نهد ، و آن کس که هنگام رفتن به رختخواب صد بار از خداوند آمرزش جوید ، گناهان او فرو ریزد همانطور که برگ از درختان فرو می ریزد .

پاداش هر آن کس که هنگام وضو نام خدای گرامی و بزرگ را بر زبان آرد

امام صادق ( ع ) فرمود: هر ک وضو گیرد و در آن حال ، نام خداوند را بر زبان آرد تمام بدنش پاک گردد و کفاره ی گناهان میان این وضو تا وضوی دیگرش باشد و هر آنکه نام خدا را نبرد ، از بدنش جز آن مقدار که به آن آب رسیده ، پاک نگردد. 

     پاداش دو بار وضو گرفتن

امام رضا ( ع ) فرمود : دوبار وضو گرفتن برای نماز عشا گناه قسم « لا والله  و  بلی و الله » را از میان می برد .

امام صادق ( ع ) فرمود : هر که برای کار دیگری جز نماز دوبار وضو بگیرد ، خداوند بدون آمرزش خواهی او دوباره به او توجه می کند. 

پاداش آن کس که وضو بگیرد و پس آنگاه به بستر خواب رود

امام صادق ( ع ) فرمود: هر که وضو بگیرد و پس آنگاه به بستر خواب رود ، شب را به سحر رساند در حالی که رختخوابش چون سجده گاه اوست .


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ