سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان بنده راست نباشد ، جز آنگاه که اعتماد او بدانچه در دست خداست بیش از اعتماد وى بدانچه در دست خود اوست بود . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 88 بهمن 21 , ساعت 7:28 عصر

معجزه نماز صبح

نتایج یک تحقیق جدید علمی نشان میدهد انجام نماز صبح بهترین راه برای پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و تصلب شرائین است .

به گزارش روزنامه اردنی الحقیقه الدولیه، نتایج این تحقیق علمی تائید کننده نتایج تحقیق علمی دیگری است که سال گذشته منتشر شد . شماری از متخصصان انجمن پزشکان قلب اردن با اعلام نتایج این تحقیق افزودند : انجام نماز صبح به درمان بیماری های قلبی و تصلب شرائین کمک می کند . گرفتگی عضله قلب باعث سکته قلبی و تصلب شرائین نیز عامل سکته مغزی می شود .

نتایج این تحقیق که در امان منتشر شده نشان می دهد انسان زمانی که مدت زمان طولانی می خوابد تپش قلبش به میزان زیادی کاهش می یابد و به 50 تپش در دقیقه می رسد . زمانی که تپش قلب کاهش می یابد گردش خون نیز در عروق و رگها به شدت کند شده به طوری که املاح و چربیها در دیواره های عروق و رگها به خصوص در عروق قلب رسوب می کنند که به انسداد آن می انجامد. تحقیقات علمی و پزشکی نشان می دهد گرفتگی قلب از خطرناکترین بیماریهاست و عامل اصلی بیماری تصلب شرائین و شاهرگ ها نیز خواب طولانی مدت در شبانه روز است .

تحقیقات علمی مرکز ملی مطالعات مصر نیز نشان داده است نماز صبح در اول وقت به فعال سازی سلول های بدن منجر می شود و نمی گذارد انقسام سلولی که به بیماری های سرطانی منجر می شود ، به وجود آید . نماز به موقع صبح همچنین به جلوگیری از سکته های قلبی کمک می کند و نقش موثری در فعالیت هورمونهای بدن و تنظیم گردش خون دارد .

 

منبع : روزنامه کیهان


شنبه 88 بهمن 17 , ساعت 11:41 عصر

همه با هم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهیم کرد

 

حضرت آیت الله خامنه ای: درسی‌ که‌ اربعین‌ به‌ ما می‌دهد، این‌ است‌ که‌ باید یاد حقیقت‌
و خاطره‌ی‌ شهادت‌ را در مقابل‌ طوفان‌ تبلیغات‌ دشمن‌ زنده‌ نگهداشت
.

پس همه با هم با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان اسلام نشان خواهیم داد که حسین بن علی ( ع ) همچنان دارای یارانی بی شماری هست که هرگز مانند مردم آن زمان او را تنها نخواهند گذاشت و پیام او را که فرمود من برای احیا دین جدم به پا خواستم را به گوش عالمیان برساند. شرکت در 22 بهمن در واقع نوعی کمک به امام حسین ( ع ) است چون که تلاش آن حضرت برای تشکیل حکومت قرآنی و اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و او با 72 تن کوشید که این پیام را به گوش تمام عالمیان برساند.

 من برای احیا دین جدم به پا خواستم.


سه شنبه 88 بهمن 13 , ساعت 1:15 صبح
از زبان حجت‌الاسلام مروی مطرح شد؛
خاطرات ناگفته از زندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس: معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در همایش علمی کاربردی تبلیغ خاطرات ناگفته‌ای از زندگی رهبر معظم انقلاب را بیان کرد.

پوتین رئیس جمهور وقت روسیه :
من مسیح را ندیده‌ام اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز گذشته در همایش علمی کاربردی تبلیغ ویژه اعزام مبلغین دهه فجر و دهه آخر صفر که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان برخی از خاطرات ناگفته‌ای از زندگی رهبر معظم انقلاب گفت: چند سال پیش پوتین رئیس جمهور وقت روسیه برای نخستین بار در طول 30 سال انقلاب به ایران سفر کرد و کسانی که وی را می‌شناسند می‌دانند که بسیار چارچوب‌مند و منضبط بر اصول دیپلماسی است اما با این حال چند بار پرسیده بود که دیدار با رهبر جمهوری اسلامی آیا انجام می‌شود یا نه.
وی ادامه داد: در این دیدار رهبری به نکاتی از تاریخ شوروی و قبل از آن اشاره می‌کنند که برای رئیس جمهور وقت روسیه جدید بوده است، پس از دیدار مسئولین دستگاه دیپلماسی می‌گفتند رفتار وی تغییر کرده بود و شخصا و نه از طریق وزیر خارجه خود به وزیر خارجه وقت کشورمان گفته بود که شما حتما سفری به روسیه داشته باشید تا با هم گفتگو کنیم.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: در برگشت به کشور روسیه خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید «من مسیح را ندیده‌ام اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم».
وی با نقل خاطره‌ای دیگر از رهبر معظم انقلاب گفت: ما قبل از انقلاب به منزل ایشان رفت و آمد داشتیم، منزل آقا پاتوق بسیاری از طلاب و دانشجویان بود و ما هم زیاد آنجا می‌رفتیم، من می‌توانم شهادت بدهم منزل ایشان هیچ تفاوتی با قبل از انقلاب نکرده است.
مروی گفت: خود آقا تعریف می‌کردند که خانواده ما یک وقت رفته بودند منزل برخی از مسئولین دیده بودند دور تا دور اتاق پشتی قالیچه‌ای گذاشته‌اند و بعد می‌فرمودند واقعا چه لزومی دارد که خانه پشتی قالیچه‌ای داشته باشد، آیا نمی‌شود با پشتی معمولی زندگی کرد.

وی در نقل خاطره‌ای دیگر از رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: 13 یا 14 سال قبل یکی از مسئولین که می‌خواست آپارتمانی به قیمت 20 میلیون تومان در تهران بخرد و نامه‌ای به من داد که به دست رهبری برسانم، نامه را که به آقا دادم نگاهی کردند و گفتند واقعا نمی‌شود این خانه را ارزان‌تر بخرد، اصلا چه لزومی دارد منزل 20 میلیون تمانی بگیرد، بعد به من گفتند «می‌ترسم در حکومت و جامعه ما طبقه جدیدی از مرفهین ایجاد شود که به بیت‌المال هم دست اندازی کنند».
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: خود آقا می‌گفتند ما در کل خانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده که نگه داشته‌ایم و بقیه خانه موکت است.
وی اضافه کرد: قبل‌تر دفتر کار رهبری بالا بود و منزلشان طبقه پایین، ایشان تعریف می‌کردند «گاهی من ظهر‌ها پایین می‌رفتم تا یک یا دو ساعتی پیش خانواده باشم و کار را هم انجام دهم به خاطر کمردردی که دارم گفتم یه مبل دو نفره خریدند و آن را بردند منزل شب که رفتم خانه دیدم خانواده مبل را دم در گذاشته‌اند گفتم برای چی این را گذاشتید دم در، خانمم گفت که آقا زندگی ما تا حالا طلبگی بوده این هم به زندگی ما نمی‌خورد، توضیح دادم که این مبل برای کار است که وقتی خانه هستم بتوانم هم کنار شما باشم هم بتوانم به کارها برسم که با کلی اصرار خانواده پذیرفتند ولی گفتند فقط همین یکی را تحمل می کنیم نه بیشتر».
وی اضافه کرد: خانواده ما تعریف می‌کردند در مهمانی‌هایی که گاهی خانواده آقا هم حضور دارند خانواده رهبری ساده‌ترین لباس‌ها را به تن دارند و ساده‌ترین لباس را همسر آقا می‌پوشند، خود حضرت آقا هم همواره ساده‌ترین لباس‌ها را به تن می‌کنند و سعی می‌کنند لباس‌ها با کمترین قیمت تهیه شود.
مروی یادآور شد: آیت‌الله خامنه‌ای به برخی مسئولین تاکید می‌کردند که هدایایی که از خارجی‌ها می‌گیرید و گران قیمت است مال بیت‌المال است نه مال خودتان؛ برای مثال به یکی از معاونین وزرا یک بنز گران قیمت هدیه داده شده بود که آقا گفته بود اینها در برابر هدایایی است که از بیت المال می‌برید پس مال بیت‌المال است، هدایایی هم که به خودشان داده می‌شود را یا به آستان قدس می‌دهند یا پخش می‌کنند.
وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از مقام معظم رهبری گفت: یک بار یکی از سران عرب چهار یا پنج عبای گران قیمت به آقا داده بود و آقا عباها را به من داده و گفتند این را ببر قم بفروش از پولش 14 و یا 15 عبا بخر بده به طلاب.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: چند سال قبل شب عید فطر دفتر بودیم برای استهلال و کار‌های آن، نماز را به امامت ایشان خواندیم بعد از نماز گفتند افطار را برویم منزل ما و ما تعارف کردیم که نه اگرچه تمایل داشتیم که برویم ایشان اصرار کردند که نه بیایید منزل ما، ما هم رفتیم، سر سفره چای بود و نان و پنیر و ظرفی حلوا، ما با این غذا‌ها خودمان را سیر نکردیم که برای غذای اصلی جا داشته باشیم، به اشاره از خادم آقا که پیرمردی است پرسیدیم خبری است گفت نه همین غذاست.
وی گفت: وقتی آقا رفتند این خادم گفت خانواده آقا رفته‌اند مشهد و برای خانه یک ظرف بزرگ حلوا درست کرده‌اند افطار همین را هر شب می‌خوریم، درباره سحری پرسیدیم گفت «هر شب من یک آبگوشتی برای سحر بار می‌گذارم و سحر با آقا می‌خوریم.»
مروی با اشاره به دیگر خصوصیات زندگی ساده مقام معظم رهبری تصریح کرد: مسئول حوزه هنری سازمان تبلیغات یک بار تعریف می‌کرد حدود 20 تا 30 جلد کتاب از مجموعه‌هایی که جدید منتشر شده را برای آقا فرستاده است و ایشان بعد از چند ماه کتاب‌ها را در حالی که برای همه آنها حاشیه نوشته بودند، پس فرستادند.
وی گفت: درس خارج از ایشان خیلی کار می‌برد به انصاف از درس‌های بسیار خوب حوزه هم است، یک بار به آقا عرض کردم آقا دوستان رادیو مایلند درس شما را پخش کنند و درس برخی از مراجع قم را هم پخش می‌کنند، پرسیدند آیا درس همه پخش می‌شود و این امکان برای همه است، گفتم نه مگر رادیو چه‌قدر ظرفیت دارد، بعد گفتند پس من هم نمی‌خواهم پخش شود


یکشنبه 88 بهمن 11 , ساعت 11:7 عصر
ازدواج پیامکی فقط یکسال دوام آورد

خبرگزاری فارس: دختر و پسری که از طریق پیامک با هم آشنا شده و به عقد هم درآمده بودند، پس از یکسال با حضور در دادگاه خانواده از هم جدا شدند.

 

پیامبر اکرم ( ص ) می فرمایند : پس از زندگانیم ، از سه چیز بر امتم می ترسم:

-یکی گمراهی هوس ها 

-دیگری پیروی از شهوت شکم ها و زیر شکم ها 

سوم غفلت پس از هوشیاری

پیامبر اکرم ( ص ) می فرمایند :

بپرهیزید از گلی که در زباله دان می روید . پرسیدند : آن چیست ؟

فرمود : زن زیبا که در خانواده بد بالیده است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، زوج جوانی که یک سال قبل به عقد هم درآمده بودند، با حضور در شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده، به صورت توافقی از هم جدا شدند.
مرد جوان که 24 ساله بود، به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده گفت: حدود 2 سال قبل، به صورت اتفاقی به یک خانم، پیامک ارسال کردم و بعد از اینکه از وی عذرخواهی کردم،‌ کم‌کم ارتباط پیامکی من و آن خانم آغاز شد.
وی با بیان اینکه ساکن تهران است و آن دختر ساکن تبریز، ادامه داد: حدود 6 ماه این رابطه ادامه داشت و بعد از آن تصمیم گرفتیم با هم قرار گذاشته و همدیگر را ببینیم.
مرد جوان ادامه داد: بالاخره همدیگر را دیدیم و بعد از آن دیدار حضوری، تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم. خانواده دو طرف با این وصلت به شدت مخالف بودند ولی در نهایت وقتی اصرار ما را دیدند، با ازدواج ما موافقت کردند.
وی در ادامه اظهاراتش افزود: تنها یک هفته از اولین دیدار ما گذشته بود که همسرم را با مهریه 514 سکه بهار آزادی به عقد خود درآوردم. اما گذشت یک سال از زمان عقد، نشان داد که ما تصمیم اشتباهی گرفتیم و نمی‌توانیم با هم زندگی کنیم.
زن جوان نیز گفت: در طول این یک‌سال متوجه شدیم که به هیچ وجه با هم تفاهم اخلاقی نداریم و باید از هم جدا شویم. ما از روی احساسات با هم ازدواج کردیم و تازه متوجه اشتباه خود شدیم.
وی با بیان اینکه راضی به ادامه این زندگی نیست ادامه داد: من هم تمام مهریه خود را برای طلاق و جدایی از همسرم می‌بخشم.
قاضی عموزادی نیز بعد از شنیدن اظهارات این زوج، حکم طلاق توافقی آنها را صادر کرد.

نتیجه گیری : متاسفانه دیده شده که با این همه شفاف سازی رسانه ها در مورد این معضل دامن گیر ، جوان ها دچار لغزش و اشتباه می شوند . طبیعی است زندگی که ابتدا به ساکن از روی عقل و منطق نباشید بیشتر از یک سال دوان ندارد . این دختر خانم یا آقا پسر فرقی نمی کنه اگر توانسته بودن منطقی فکر کنن و از روی احساسات تصمیم نگیرند عاقبت آنها به جدایی تلخ نمی کشید . اولین قضیه در مورد ازدواج شفاف سازی دو طرف در مورد روحیات ، تفکرات و اخلاقیات هست که ببینن آیا می توانن با این مسائل یکدیگر کنار بیایند یا خیر. انشا الله که دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم


جمعه 88 بهمن 9 , ساعت 11:1 عصر

     هر روز ما، یک امتحان الهی هست 

........ امروز داشتم با خودم فکر می کردم آخه چرا انسان ها به فکر مردن نیستن یا کمتر به فکر مردن هستن از جمله خودم . ما همیشه مردن را واسه دیگران می بینیم واسه همینم هست که هیچ تدارکی برای اون طرف ( آخرت ) نمی کنیم . تا کی می خوایم بشینیم بگیم فردا دیگه کار بد نمی کنم از کجا معلومه که اصلا فرصت توبه داشته باشیم که حالا بخواهیم کار خوبم انجام بدیم . من یک زمانی تو کتاب ها می خوندم فلان عالم بزرگ سر دو راهی دنیا و آخرت قرار گرفت و با انتخابش از آزمایش الهی سر بلند بیرون اومد و راهش هموار شد و پیش خودم می گفتم این جور مسائل کم اتفاق می افته وقتی بزرگتر شدم دیدم نه هر روز ما، یک امتحان الهی هست به قول بزرگی هر روز کربلاست . امام حسین ( ع ) نرفت به کربلا که الان فقط یادش سر زبان ها باشد . رفت که الگو باشه و به ما بگه ایها الناس به خدا این دین اسلام حق هست و ارزش داره آدم همه چیشو واسه برپاییش بزاره . یک نکته جالب این انقلاب اسلامی چه زمانی شکل گرفت؟

دقیقا 31 سال پیش یعنی می شود 1400 هجری قمری والان 1431 هجری قمری هست و 31 سال ازپیروزی انقلاب می گذره.چه حکمتی داره واسه ما شیعیان که 14 عددی مقدس هست در ابتداش این انقلاب شکل بگیره ؟ به نظر من این خودش نشانه ای هست واسه اینکه این انقلاب بیشتر دینی هست تا سیاسی . بعضی ها خیلی کم لطف هستن آیا پیش خودشون نمیگن ایران چی بود و چی شد ؟ غیر از این هست که امام خمینی واسه حاکم شدن قرآن در جامعه قیام کرد . شاید مردم عادی جامعه براشون جالب باشه ببینن کسایی که پایبند به نظام هستن از این نظام چی دیدن !!!! آی مردم به اون دین و ایمانی که دارید نه پول میدن نه شیر نفت تو خونشون باز هست فقط این حاکمیت را سیاسی نمی بینن این حکومت را دینی می بینن و اعتقاد دارن که امام زمانشون هم به این مسئله اشراف داره . مطمئن باشین اگر این حکومت اشکالی داشت که مود تائید آقامون امام زمان ( عج ) نبود ایشان هم مثل جدشون امام حسین ( ع ) ساکت نمی نشستند و منتظر نمیشدن برادران دین محور آمریکایی و اسرائیلی و همچنین عزیزان انگلیسی قلبشون واسه اسلام بتپه.

   خدا ............ مرگ.........تفکر .............عمل



لیست کل یادداشت های این وبلاگ