سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ یاران، کسی است که تو را به سوی خیر راهنمایی می کند . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 9:7 عصر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامشهر بازداشت شد

خبرگزاری فارس: علی بدرقه رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر بازداشت شد.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی بدرقه، رئیس واحد اسلامشهر دانشگاه آزاد اسلامی چهارشنبه گذشته بازداشت شده است.
گفته می‌شود وی به دلیل گماشتن افرادی برای ضرب و شتم دانشجویان در ورود حجت‌الاسلام رسایی به این واحد بازداشت شده است.
با این حال از آنجا که وی مرتبط با مهدی هاشمی رفسنجانی بوده و از جمله افرادی است که سال گذشته به همراه مهدی هاشمی از ایران خارج شد، احتمال ربط داشتن بازداشت وی با ماجراهای مهدی هاشمی نیز دور از ذهن نیست.
یکی از افرادی که پیش از این با علی‌ بدرقه ارتباط داشته است، از قطور بودن پرونده وی خبر داد.
بر اساس این گزارش، بعد از ظهر روز سوم خرداد تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر که قصد داشتند برای حضور در برنامه‌ بسیج دانشجویی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر وارد آمفی‌تئاتر دانشگاه شوند، توسط برخی افراد منتسب به دانشگاه آزاد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
ضرب و شتم این دانشجویان به حدی بود که دو نفر از آنان توسط تعداد دیگری از دانشجویان به بیمارستان انتقال یافتند.
ضرب و شتم دانشجویان هنگامی اتفاق افتاد که این دانشجویان در حال شنیدن توضیحات رسایی درباره علت لغو سخنرانی وی در این دانشگاه توسط مسئولان این دانشگاه بودند.
پیش از این برخی رسانه‌ها خبری را منتشر کرده بودند مبنی بر این‌که مضروب‌کنندگان دانشجویان اعلام کرده‌اند از سوی عده‌ای برای برهم زدن نظم دانشگاه و حمله به نمایندگانی که احتمال حضور در این دانشگاه را داشته‌اند اجیر شده بودند.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 4:6 عصر

اعتراض مادر شیخ انصاری به فرزندش

مرحوم شیخ انصاری برادری داشته است به نام شیخ منصور که از دانشمندان بزرگ و جلیل القدر بوده است ، ولی بسی تنگ دست و فقیر . روزی مادر وی به حالش رقت کرد و به برادر بزرگترش شیخ انصاری که در آن هنگام ، مرجع تقلید یگانه شیعه بود ، گله کرد و زبان به اعتراض گشوده چنین گفت : تو می دانی که برادرت منصور با این عائله سنگین ، در شدت فقر به سر می برد ، و ماهانه ای که به او می دهی ، سد احتیاجات او را نمی کند ، در صورتی که این همه اموال ، تحت تصرف توست ، و می توانی به او بیش از دیگران کمک کنی .

مرحوم شیخ انصاری به دقت به سخنان مادر گوش فرا داد و هنگامی که سخنش به پایان رسید کلید اتاقی که وجوه شرعی در آن بود تحویل مادر داد و خطاب به وی با لحنی مودبانه و خاضعانه ، چنین اظهار کرد مادر ! بیا این کلید را بگیر ، هر چه پول برای منصور می خواهی بردار ، به شرط این که در قبال آن ،‏ من مسئولیتی نداشته باشم و وبال آن بر دوش خودت باشد و تو آن را تحمل کنی ! این اموالی که نزد من است ، حقوق فقیران و مستمندان است و بین آنان به طور مساوی ، تقسیم می شود ، همه تنگدستان در این باب ، یکسانند و بسان دندانه های شانه ،‏ و هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد .

مادرم ! اگر جوابی برای فردای قیامت در قبال این مبلغ اضافی که برای منصور بر می داری ،‏ داری هر چه می خواهی انجام ده ، ولی بدان که حسابی در پیش است بس دقیق و سخت و هولناک و بدون کمترین مسامحه !‏

مادر شیخ که خود عنصر تقوا و فضیلت و خدا ترسی بود ، وقتی که این جملات را شنید ، از خوف خداوند لرزه بر اندامش افتاد و از گفته خویش توبه کرد و در حالی که کلید را به فرزندش تقدیم می کرد ،‏ از او پوزش طلبید و مستمندی منصور را به فراموشی سپرد .

این داستان به خوبی نشان می دهد که چگونه باید محترمانه با مادر صحبت کرد و برای جوانان باید الگو باشد که مبادا علم و دانش ، رتبه و مقام و قدرت به جای راهنمایی کردن ، مانع و حجاب باشد ار اینکه به پدر و مادران احترام بگذاریم و فکر کنیم حال که ما صاحب علم ،‏دانش ، قدرت و رتبه و مقام شدیم و پدر و مادرمان به مانند ما تحصسلات ندارند ، پس باید با آنها به تندی صحبت کنیم ، چون آنها در این زمینه اطلاعی ندارند و نباید در این کارها مانع ما شوند و اصرار بورزند و وقت ما را بگیرند ، که این گونه افکار شیطانی است و نباید به آن اعتنا کرد .

صبر و حوصله مرحوم شیخ انصاری را در صحبت کردن با مادر بنگرید چگونه با آن همه علم و دانش ، متواضعانه و محترمانه مادر را صدا می زند و با او صحبت می کند ، کمتر کسی است که بتواند از نظر علم و زهد و عرفان و مرجعیت به پای مرحوم شیخ برسد ولی آن مرحوم همه این فضایل را در مقابل مادر هیچ می داند و به خود اجازه نمی دهد که دل مادر را از خود برنجاند و در حالات او آمده است که همواره با مادرشان مزاح می کردند و ایشان را می خنداندند و این در حالی بود که آن مرحوم در اوج عملی و مرجعیت منحصر به فرد بود .   


چهارشنبه 89 خرداد 26 , ساعت 3:34 عصر

فردا لیلةالرغائب است

نمایش تصویر در وضیعت عادی

یکی از نورانی‌ترین ماههای خداوند رجب است که ما را به دعا و نیایش و بهره‌گیری از لحظه‌های ناب فرا می‌خواند و در این میان اولین پنجشنبه این ماه، لیلةالرغائب جایگاه و ارزشی ویژه دارد.
پیامبر مکرم اسلام (ص) فرموده است: هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می‌شود، غضب الهی را از خود دور می‌کند و دری از درهای جهنم به روی او بسته می‌شود.
همچنین از رسول گرامی اسلام نقل است: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.
همه زمانهای ماه رجب پرخیر و برکت هستند اما زمانهایی هستند که ارزش معنوی بیشتری داشته، بهتر می توان از آنها بهره مند شد. اولین شب جمعه که "لیلة الرغائب(شب آرزوها)" نامیده می شود، این ماه یکی از این فرصتهای طلایی است .
نماز
برای این شب عملی از رسول خدا (ص) ذکر شده که فضیلت بسیاری دارد:
در صورت امکان و بلامانع بودن، روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء 12 رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت، یک مرتبه سوره حمد، 3 مرتبه سوره قدر و 12 مرتبه سوره توحید خوانده شود و چون 12 رکعت به پایان رسید، 70 بار ذکر "اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده 70 بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، 70 بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و 70 مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب‌الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست کرد.
دعای ماه مبارک رجب
این دعای کوتاه، اما پرمعنا، پس از نمازهای یومیه به صورت تعقیبات خوانده می‌شود و فضیلت بسیار دارد. اما این دعا:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْر وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ یا مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ خَیْرِالدُّنْیا وَ جَمیعَ خَیْرِالاْخِرَةِ وَاصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّالدُّنْیا وَ شَرِّالاْخِرَةِ فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوص ما اَعْطَیْتَ وَ زِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ . یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ یا ذَاالنَّعْمآءِ وَالْجُودِ یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتى عَلَى النّارِ .

به نام خداوند بخشنده مهربان
اى که براى هر خیرى به او امید دارم و از خشمش در هر شرى ایمنى جویم. اى که عطاى بسیار در برابر طاعت اندک مى‌دهد. اى که عطا کنى به هرکه از تو خواهد. اى که عطا کنى به کسى که از تو نخواهد و نه تو را بشناسد. از روى نعمت بخشى و مهرورزى عطا کن به من به خاطر درخواستى که از تو کردم؛ همه خوبى دنیا و همه خوبى و خیر آخرت را و بردار از من به خاطر همان درخواستى که از تو کردم، همه شر دنیا و شر آخرت را. بیفزا بر من از فضلت اى بزرگوار . اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمت و جود اى صاحب بخشش و عطا حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ.

منبع: وب سایت استاد انصاریان


پنج شنبه 89 خرداد 20 , ساعت 5:49 عصر

فضیلت روزه رجب

از پیامبر اکرم(ص) روایت شده که فرمودند: ای مردم بدانید که ماه رجب ماه «اصم» خداوند است و ماهی است بس بزرگ و علت نام گذاری این ماه به «اصم» این است که هیچ ماهی از ماه های سال ازنظر فضیلت و حرمت نزد خدای تبارک و تعالی، به آن نمی رسد.
مردم این ماه را در جاهلیت بزرگ می داشتند و هنگامی که اسلام آمد بر بزرگی و عظمت آن افزود.
هان! ماه رجب و ماه شعبان دو ماه من اند و ماه رمضان ماه امتم. (بدانید که رجب ماه خدا و شعبان، ماه من و رمضان، ماه امت من است.)
هان! هر که یک روز از ماه رجب را با ایمان و برای رضای خدا روزه بدارد، به نعمت رضوان بزرگ الهی نایل آید، و روزه اش در آن روز خشم خداوند را فرو می نشاند و هنگامی که روزه اش را برای خداوند خالص گرداند، پاداش آن را به چیزی جز حسنات دنیا نمی توان داد؛ و برای روزه دار هنگامی که شب می کند ده دعای مستجاب است. اگر چیزی از خواسته های دنیوی بخواهد، خداوند عز و جل به او بخشد؛ و گرنه برای او از پاداش، بهتر از آن چیزی که اولیاء و احباء و اصفیای الهی بخواهند، ذخیره آخرت قرار می دهد.
و هر کسی دو روز ماه رجب را روزه بگیرد خداوند به کرم خویش چنان چیزی به وی می بخشد که اهل آسمان و زمین نتوانند آن را توصیف کنند و برای او پاداشی برابر با عمر ده نفر از صادقین (به هر اندازه عمرشان برسد) می دهد و به او مقام شفاعتی همانند شفاعت صادقین می دهد و او را در گروه ایشان وارد بهشت می سازد و صادقان را دوستان و رفیقان وی در بهشت قرار می دهد.و هر کسی چهار روز از ماه رجب را روزه بدارد، از همه بلایا چون دیوانگی، جذام و پیسی و آشوب دجال رهایی می یابد و از عذاب قبر در امان می ماند و برای او پاداشی برابر پاداش خردمندان بسیار توبه کننده و بازگشته به سوی خداست و به عنوان نخستین پرستندگان، نامه اعمالش در دست راستش داده می شود.
و هر کسی پنج روز از ماه رجب را روزه دارد بر خدای عزوجل است که در روز رستاخیز او را خشنود دارد و ا ورا از گورش، هم چون ماه شب چهارده (مهتابی) برانگیزد و به اندازه ریگ های بیابان برایش پاداش و حسنات بنویسد و او را بی حساب و کتاب وارد بهشت گرداند و به او گفته شود: از پروردگارت هرچه خواهی بخواه...
و هر کسی پانزده روز از ماه رجب را روزه دارد، در روز رستاخیز در موقف امنیت و آرامش است، به طوری که فرشته مقربی یا پیامبر مرسلی و یا رسولی بر او نمی گذرد، مگر آن که به او می گوید: خوشا به حالت، تو کسی هستی که در امنیتی و مقرب و اهل شرافتی، به طوری که دیگران درباره تو غبطه می خورند و تو آراسته و بهره مند و از ساکنان بهشتی.
و هر کسی بیست وهشت روز از ماه رجب را روزه دارد، خداوند عز و جل میان او و آتش دوزخ هفت خندق قرار می دهد که فاصله هر خندقی میان آسمان و زمین به اندازه پانصدسال راه می باشد و هر کس بیست و نه روز از ماه رجب را روزه دارد...
عرض شد: ای پیامبر خدا! کسی که نتواند به سبب ناتوانی یا بیماری، روزه ماه رجب را بگیرد و یا زنی که به سبب ناپاکی نتواند روزه بگیرد، چگونه می تواند به این چیزهایی که توصیف کردی برسد؟ حضرت فرمود: هر روز یک نان به مساکین صدقه دهد؛ سوگند به کسی که جانم در دست اوست هر کسی هر روز این چنین در راه خدا صدقه دهد به آنچه گفته شد و بیشتر از آن می رسد. اگر همه بندگان خدا از اهل زمین و آسمان بخواهند ارزش پاداش عمل او را محاسبه کنند نمی توانند یکدهم آن چیزی را که از فضایل و درجات بهشت گفته شد محاسبه کنند. عرض شد: ای رسول خدا! کسی که ناتوان از دادن صدقه باشد چگونه می تواند به این چیزها دست یابد؟ حضرت فرمود: هر روز از ماه رجب را تا سی روز این تسبیحات را صدمرتبه بگوید: «سبحان الاله الجلیل، سبحان من لا ینبغی التسبیح الا له، سبحان الأعز الأکرم، سبحان من لبس العزّ و هو له اهل»


یکشنبه 89 خرداد 2 , ساعت 9:0 عصر

تذکرات مهم امام خمینی ( ره ) به فرزندان خویش

 در زمینه خود سازی

1- نماز های پنج گانه را در پنج وقت بخوانید.نماز شب را حتما بخوانید.

2- روزهای دوشنبه و پنج شنبه را حتی المقدور روزه بگیرید.

3- اوقات خواب را کم کرده  بیشتر قرآن بخوانید.

4- برای عهد و پیمان اهمیت فوق العاده قائل شوید.

5- به تهیدستان انفاق کنید.

6- از مواضع تهمت دوری کنید.

7- در مجالس پر خرج و با شکوه شرکت نکرده و خود نیز چنین مجالسی نداشته باشید .

8- لباس ساده بپوشید .

9- زیاد صحبت نکنید ، دعاها را زیاد بخوانید ، خصوصا دعاهای روز سه شنبه.

10- ورزش کنید .( نرمش ، پیاده روی ، کوهنوردی ، کشتی ، شنا )

11- بیشتر مطالعه کنید . ( مذهبی ، اجتماعی ، سیاسی ، علمی ، فلسفی ، نقل و قول ، سخنرانی ، فن بیان )

12- دانشهای فنی را بیاموزید . ( رانندگی اتومبیل ، موتور سیکلت ، مکانیکی ، سیم کشی و... )

13- دانش تجوید و عربی را بیاموزید و در هر زمینه ای هشیار باشید.

14- کار نیک خود را فراموش کنید . گناهان گذشته را بیاد آورید.

15-از نظر مادی به تهیدستان و از نظر معنوی به اولیا الله بنگرید.

16- از اخبار روز و اخبار مربوط به امور مسلمین با اطلاع شوید.    



لیست کل یادداشت های این وبلاگ